Google local pack

De Google Local Pack is een onderdeel van de zoekresultaten pagina (SERP’s) en wordt getoond bij zoekopdrachten met een lokale intentie. Het bestaat uit een kaart van de regio met de drie meest relevante lokale bedrijven voor de gegeven zoekopdracht.

De Local Pack is zichtbaar boven de organische zoekresultaten. Bij elk bedrijf wordt de belangrijkste informatie getoond, zoals adres, openingstijden, telefoonnummer, website en reviews. Daarnaast is het bij bedrijven met een fysieke locatie mogelijk om direct een route te berekenen.

Waarom is de Google local pack belangrijk?

De Google Local Pack geeft bedrijven een prominente plek in de zoekresultaten, vaak zelfs boven de organische resultaten. Je bent hierdoor als bedrijf direct zichtbaar voor klanten.

Het verhoogt niet alleen de online zichtbaarheid en geloofwaardigheid van een bedrijf, maar leidt ook tot meer websitebezoeken en fysieke winkelbezoeken. Het is mogelijk om zichtbaar te worden in de Google local pack door lokale SEO.

Hoe kan ik mijn bedrijf in de Google Local Pack krijgen?

Om je bedrijf in de Local Pack van de Google te krijgen, kun je de volgende stappen nemen:

  • Maak Google Mijn Bedrijf-pagina aan en optimaliseer deze
    • Vul alle informatie volledig en nauwkeurig in.
    • Verifieer je bedrijfsadres.
    • Voeg je openingstijden, contactgegevens en bedrijfscategorie toe
  • Verzamel en beheer reviews:
    • Vraag klanten om reviews achter te laten op het Google bedrijfsprofiel.
    • Reageer altijd op reviews, ook op negatieve beoordelingen.
  • Zorg voor consistent gebruik van NAP-gegevens (Naam, Adres, Telefoonnummer)
  • Optimaliseer je website voor lokale zoekopdrachten
    • Gebruik relevante lokale zoekwoorden.
    • Creëer lokale landingspagina’s, bijvoorbeeld “schildersbedrijf Amsterdam”.
  • Voeg regelmatig nieuwe content toe aan je Google Mijn Bedrijf-profiel
    • Deel foto’s van gerealiseerde projecten, werknemers, het bedrijf etc.
    • Plaats regelmatig posts met nieuws van het bedrijf.
    • Gebruik Google posts om acties onder de aandacht te brengen.
  • Verbeter je algehele lokale SEO
    • Zorg voor een gebruiksvriendelijke website die makkelijk is om te navigeren.
    • Optimaliseer de website snelheid.
    • Vergroot het aantal relevante lokale backlinks.
    • Zorg voor citaties bij relevante lokale bedrijvengidsen en (nieuws)websites.
Winkelwagen
Scroll naar boven